Neem een kijkje in onze school!

Schoolfotograaf
Maerlant - meer GRIP op Leren
Leerlingen van het Maerlant hebben meer verantwoordelijkheid voor hun eigen leerproces. Er wordt gewerkt volgens het onderwijsconcept: GRIP op leren.
Je eigen coach!
Op Maerlant heeft iedere leerling een eigen coach met wie je samen praat over het leerproces, die je begeleidt in je keuzes.
image Instagram
Op 10 oktober zijn de gastlessen over jeugdparticipatie voor alle tweede klassen van het vmbo t/m vwo gestart! 🎉 In opdracht van de gemeente Voorne aan Zee organiseert Stichting Push elk jaar interactieve lessen. Zij vinden namelijk dat de mening van jongeren écht telt. 💬✨ Tijdens de gastlessen krijgen de leerlingen de kans om hun ideeën uit te werken in een plan: wat hebben ze nodig om prettig op te groeien? Wat waarderen ze in hun leefomgeving en wat kan beter? 🌍💡 Deze lessen zijn het startpunt van een inspirerend project dat het hele schooljaar doorloopt. Later in het jaar kunnen de leerlingen zelfs hun plannen presenteren aan raadsleden in de collegezaal in Hellevoetsluis, onder begeleiding van Stichting PUSH. 💼🏛️ Een geweldige kans om écht impact te maken! We kijken ernaar uit om alle fantastische ideeën van onze leerlingen te horen! 🙌✨ #Jeugdparticipatie #VoorneAanZee #MaerlantCollege #Toekomstmakers
10-10-2024
image Instagram
Deze periode staat voor CKV het hoofdstuk Lokaal & Globaal op het menu. Bij het onderzoek naar andere culturen laten we de keuken niet links liggen en vandaag namen de leerlingen wat van hun gerechten mee voor een proeverij. Deze les is voor ons altijd een kers op de taart 😀
10-10-2024
image Instagram
Kom naar de studiemarkt voor havo/vwo bovenbouw op het Maerlant op 3 oktober: 19:15-21:00u! Van HBO en universiteit tot tussenjaarprogramma's: voor ieder wat wils. In de centrale hal staan stands van instellingen en organisaties en je kan in drie rondes een specifieke studievoorlichting volgen, bijvoorbeeld van oud-leerlingen die nu studeren. Leerlingen hebben zich via Magister al opgegeven voor deze voorlichtingen. Zet de volgende stap in jouw studiekeuzeproces, tot dan op het Maerlant!
30-9-2024
image Instagram
Onze laatste dag in Praag was een perfecte afsluiting van een fantastische reis! We begonnen de dag met een Bunker Tour, waar we een kijkje kregen in de geschiedenis van de Koude Oorlog en de schuilplaatsen onder de stad. Daarna brachten we een ontspannen bezoek aan Kampa-eiland, waar we genoten van de rust en het uitzicht. In de middag verkenden we het centrum van Praag, waar de leerlingen vrije tijd kregen om te lunchen en te shoppen. De sfeer was ontspannen en iedereen genoot van de vrije tijd in de stad. ’s Avonds sloten we de dag af met een dinercruise over de rivier. Terwijl we aan het eten waren konden we genieten van de verlichte skyline van Praag. Inmiddels is iedereen weer veilig thuis. We willen alle leerlingen bedanken voor de gezelligheid, we hebben enorm van jullie genoten! Liefs, Team Praag!
29-9-2024
image Instagram
De laatste dag. Na een zeer snelle checkout stapten we, met de complimenten van het hotel voor de goede groep, op de trein naar Barcelona. Vanaf de Plaça de Catalunya mocht iedereen vandaag zelf op stap. Hier een voetbalshirt, daar nieuwe kleding. Sommigen zochten een laatste souvenir of lieten zich de Spaanse keuken nog eens goed smaken. 's Avonds sloten we met z'n allen af met een heerlijke paella. Als verrassing was er daarna een luxe ijsje bij een fraaie ijszaak. Moe en vol indrukken stapten we de bus in op weg naar huis.
image Instagram
🎓 De eindexamenkandidaten uit Oostenrijk 🚎 en Londen 🚢 zijn veilig terug in Nederland! De bus uit Praag arriveert vanochtend in Brielle en de groep uit Barcelona komt later in de middag aan. Laten we hopen dat zij wat beter weer meebrengen 🌦️😉. We hopen dat iedereen een geweldige tijd heeft gehad en nu lekker kan uitrusten. Maandag staan we weer klaar om er volop tegenaan te gaan 💪✨. #Eindexamen #Reisje #WelkomTerug #UitgerustEnKlaarVoorMaandag
image Instagram
Dag 4 in Oostenrijk. Vandaag weer vroeg uit de veren voor de leukste activiteiten. In de ochtend stond canyoning op het programma. Dat begon met 13 meter abseilen van een brug en vervolgens al lopend, glijdend, springend en nog meer abseilend door een schitterende beek met fris water begeven. Wat een helden hadden we weer in de groep! In de middag werd er ruim 12 km geraft over een snelstromende rivier met flinke versnellingen. Met de gids was het letterlijk en figuurlijk een koud kunstje. Voor de leerlingen was het hard werken en ook hier was weer teamwork nodig om te kunnen slagen. Zeer moe en ook zeer voldaan sloten we hiermee een geweldige week met activiteiten af in Oostenrijk. Na een uitgebreide barbecue kon de nachtreis beginnen om vroeg in de ochtend weer in Brielle aan te komen.
image Instagram
Onze laatste dag alweer! Nadat we waren uitgecheckt zijn we naar St. Paul’s Cathedral gegaan. Daar hebben we de binnenkant kunnen bewonderen en tevens het prachtige uitzicht vanaf de top. Deze middag hebben we de leerlingen een keuze geboden tussen Camden Market, Harrods en in de omgeving van St. Paul’s Cathedral blijven om de laatste ponden uit te geven. Bij Harrods waren er al kerstballen verkrijgbaar en bij Camden werden ook de laatste souvenirs ingeslagen. Toen was het écht tijd om te gaan. Koffers halen en weer richting Liverpool Street Station om vervolgens de trein te nemen naar Harwich. Daar hebben we de groep bedankt voor deze gezellige reis! Ze hebben het geweldig gedaan! Zoals ieder jaar hebben we prijzen uitgereikt voor de hoogste cijfers voor de mondelingen en de mooiste tekening van de Tower Bridge. Die laatste nacht was voor sommigen nog best pittig gezien het onstuimige weer en iedereen is klaar om weer z’n eigen bedje in te duiken met een koffer vol herinneringen!